2009. november 25., szerda

Sleep mask



Akkor most megpróbálom lefordítani és átírni, hogy én hogy csináltam, mert természetesen belekotyogtam;)
Hozzávalók:
50 g fonál - én előgyapjút használtam
4 és feles kötötő
4-es horgolótű
Kötéspróba: 28 szem, 48 sor, sima kötéssel, ez 10x10

És akkor kezdjük:
10 szemmel kezdj, első sor sima.
Következő sor: Első szemet átemeled, és szaporítasz egyet, az utolsó szem előtt is szaporítasz egyet, utolsó szemet pedig lekötöd. Azaz mindkét oldalon egy szem szaporítás. (12 szem)
Minden második sorban ismételed meg, amíg el nem jutsz 20 szemig.
Most köss 20 sort.
Következő sor: Első szem átemelve, második szem összekötni (szemek első szárába a kötőtű vége felől bedugni a kötőtűt és simával lekötni). Simán végigkötni a sort.
Ezt ismételni két soronként addig, amíg 14 szem marad. Ez lesz az orrésze, azaz mindig ugyanazon az oldalon fogyasssz.
Amikor 14 szem marad, a maszk közepénél tartasz.
Következő sor: Első szemet leemelni, utána szaporítani egy szemet. Végigkötni a sort.
Két soronként ismételni, amíg megint 20 szem lesz.
Köss 20 sort.
Következő sor: Első szemet leemeled, fogyasztasz egyet összekötve. Hátulról a második és harmadik szemet hátulról emeld le, azaz a hátsó két szárát imán lekötni.
Innentől két soronként két szemet fogyasztani, amíg a kezdeti 10 szemhez elérsz.
Kösd el.
A pánt, 6 szemmel kellett volna megkötni szépen körbe, de nekem mindig kicsúsztak a zoknikötőtűim, ezért előkaptam a négyes horgolótűt, horgoltam egy láncsort és rövidpálcákkal kétszer végigmentem rajta. Legalább mostmár horgoltam is az előfonállal.
Az eredmény nagyon puhi és meleg maszkocska, szerintem ajándék lesz, de ki tudja, lehet, hogy a szívemhez nő. Mert eme kis munkának az oka nem az eredmény volt, hanem az, hogy fordítgassak angolról mintát, hogy nagyobbnak is neki merjek vágni. Fejlődni pedig kötésben is mindig lehet és nekem van még hová, erre tökéletesen jók az ilyen kis darabok.
A következő egy zongorakesztyű lesz.
Minta innen származik: Simply Knitting 2009 nov. p. 53-54.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése