2009. november 5., csütörtök

Hogyan is flájoltam én a héten, mik a tapasztalataim, gondolataim

Az anti halogatós szerda a kedvencem, ilyenkor szárnyakat kapok:
-farmert mostan, de, nagy durranás, mert van egy példányom, ami már egy éve megvan és a rendszeres mosás ellenére pont úgy ereszti a színét, mind első alkalommal. Most egy hónapig várta a mosást.
- Vettem végre virágföldet. Ha növényfanatikus környezetvédők látnák, hogy hogyan bánok a szobanövényeimmel, garantáltan tüntetést rendeznének az ajtónk előtt. Hiába, nem vagyok oda értük, mártmint szeretem a növényeket, azt, amelyiknek haszna van, meg azt is, amelyik gyönyörködtet, állatot táplál, árnyékot ad, de a szobába kárhoztatott verzióit nem. Egy kedvencem van csak: a régi kávéfőzőbe ültetett bazsalikom (flájlédik lomtalanított tárgyak újrahasznosítása). Szóval mindent virágunkat, amelynek már alig volt földje, megszórogattam és ültetgettem is, még meglepi, hogy miket.

Lomtalanításhoz egy ötlet, ami mamamin sikert aratott:
Van egy közepes méretű kartondobozunk az egyik szekrény aljába, ebbe pakolom bele mindazt, ami nekünk nem kell, de másnak jól jöhet. Duplumok vagy nem megy a színe a konyhába méztartó, etc.
A dobozolt lomoknak vannak szabályai is:
- Csak annyi lehet benne, hogy be lehessen csukni a tetejét, ráhalmozni tilos.
- Ha ürül a hely, keresni kell valamit a lakásban, amitől meg lehet válni, mert valójában csak rakosgatjuk és csak azért tartjuk, mert megúszta az eddigi razziákat.
Mire is jó, hogy tartogatom a dobozba:
Mert ad egy kis gondolkodási időt, melyik tárgyat, ruhát, kiegészítőt kinek adhatnám oda. A legnagyobb siker most egy barna sál volt, amivel már hónapokig szemeztem és megtalálta a tökéletes tulajdonosát, aki szerint még szekrény szaga sem volt, pedig szerintem igen, de hát a szerelem vak, ezek szerint szaglásképtelen is:).
Szóval minden hozzánk érkező látogató kérjen engedélyt dobozba turizni, hátha kincsre akad.
Most biztosan van benne egy halványzöld és egy fekete kistáska, egy világoskék evőeszköztartó, fiókba való.

Gondolataim: Cipő - a mamamin is ezen megy a harc.
Nekem nem kell, meg is indoklom, hogy miért, mert nem vagyok a lakásom szolgája, mégkevésbé rabszolgája, hogy ennek még a jelét is a testemen viseljem. Tudom, hogy mit kell pakolni, takarítani és ennyi. Nekem nem istenem a lakásom!
És ez a mondat az egész programra vonatkozik! Nem kell szó szerint követni, önmagunkon és a családunkon átgázolva, persze benne van, hogy alkalmazd a saját életetekre, de az ilyen jól megkomponált rendszerek képesek arra, hogy bekebelezzék a felhasználókat. Ne hagyd, döntsd el, hogy ki a Te Urad és neki engedelmeskedj!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése