2010. július 12., hétfő

My Fair Lady

A premieren Zsolt és keresztfiunk, az utolsó előadáson pedig én voltam három barátnőmmel.
Hogy hű legyek az újrafordításhoz: "tök király" volt.
A helyi lapban elég sok cikket, pozitív és negatív kritikát lehet olvasni.
Engem személy szerint levett a lábamról az egész. Olvastam korábban a drámát, láttam a filmet, és tudtam, hogy egy új fordításra, átgondolt rendezésre ülök be. És én nagyon szeretném megszerezni Varró Dániel fordítását, mert nekem bizony tetszett.
Legszebb pillanat: Vencel Vera Tompos Kátya a második felvonásban ketten a színpadon.
Örülök, hogy láthattam játszani Vencelt élőben és ha valami nem jön közbe, szerintem Tomposból is igencsak nagy színésznő válhat, ahogy énekelt, az csodálatos volt és teljesen más, mint ahogy a Valami Amerika 2-ben.
Tegnap este még a Vb zaját is hallhattuk, így pontosan tudtuk a meccs állását követni. És természetesen megengedték maguknak, hogy egy mondat erejéig az előadásban is elhangozzon, hogy mi is ez a nagy dübörgés. Ezt szeretem a színházi előadásokban, hogy sok esetben maga a műfaj megengedi ezeket a kiszólásokat. Emiatt is szeretek egy-egy darabot többször is megnézni, sok esetben ugyanazon évadon belül, mert mindig tud más lenni. Most pedig annak is örülök, hogy legalább erre eljutottam:)
Ami nekem negatívum volt, az a közönség viselkedése, és ez nem csak erre az előadásra vonatkozik. Megalapítottam a Paraszt Plakettet, amelyet azon, tegnap este legalább kétszáz embernek szívesen átnyújtanék, akik az előadás végét éppenhogy bevárva megrohamozzák a kijáratot. Tény, hogy lassan lehet kijutni a Dóm térről, igen, négyezer ember rendes tömeg, nem lehet csak úgy kilibben, biza sor van a lépcsőknél. Tudom, fél egykor lett vége, de hogy a színészek ennyi méltatást se kapjanak, hogy legalább a meghajlást megvárják. Persze ez lehet a nemtetszés kinyilvánítása is, de ha nem tetszik, el lehet menni két felvonás között, vagy három órányi előadás közben, ha már mindenáron látványt akar, felpattanni és elviharzani. De végigtespedni és utána elhúzni, számomra ez felháborító. Sajnos ezt a jelenséget nem csak ezen az előadáson tapasztaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése