2009. március 1., vasárnap

Fekete István: Karácsonyi látogatók


Még nem olvastam végig teljesen, egy egész novella hiányzik még, amely pont a címadó, majd holnap, de már most írok róla, mert a véleményemen nem hiszem, hogy változtatni fog.
Ez egy olyan novellás kötet, amelyet olyan 12 éves forma gyerekekkel érdemes olvasni, fotelba ülve, puha takaróba, kakaóval. Minden egyes történetben benne van, hogy létezik a boldogság és nem csak a kiváltságosoké. A sokszor alig öt oldalas története egész emberéletet tárnak elénk, pedig csak egy-két óra vagy nap eseményeit mesélik el. És ahogy mindez szavakba van öntve.... Sajnos én nem találom a megfelelő szavakat, pedig annyira jó lenne, hogy felkeltsem mindenki érdeklődését erre a kötetre. Legjobban a Két anya és A kilincs története fogott meg, de most is megrohan az összes többi, szóval nem is merengek tovább a címeket, mert a végén az összeset fel fogom sorolni.
Időközben az jutott az eszembe, hogy az utolsó novellát elteszem karácsonyra, az eddigiek alapján nem fog csalódást okozni és elég hosszú az ünnepi időszak, valamikor csak lesz rá idő felolvasni. Még az is lehet, hogy a könyv a karácsonyos dobozba fog landolni.

2 megjegyzés:

  1. Gyerekkoromban olvastam, de bevallom semmi másra nem emlékszem, csak valami jó érzésre, ami ugy hozzá tartozott. Meg hogy milyen szépet rajzoltam az olvasónaplómban hozzá :) Kár hogy nincs meg itthon - majd beszerzem.Jó, hogy eszembe juttattad!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nagyon megéri elolvasni, vagy csak alkalmanként beleolvasni ha kézközelben van a polcon. Én ezt a könyvet valamikor gyerekkoromban kaptam édesanyámtól, de soha sem olvastam, szerintem már 17 éve nézek vele farkasszemet. Viszont számomra tényleg most jött el az ideje, sokszor nagyon szíven ütött.

    VálaszTörlés