2010. október 12., kedd

Tot school 13. hét

Bernát 30 hónapos

Gg - gomba, gólya, gép, gitár, golyó, gesztenye, ősz
A4-es lapra apa előrajzolta, én megfestettem. Bernát ráfirkált barna zsírkrétával. Valamint most jutott eszünkbe, hogy az asztalhoz mindig az adott betű képét fogjuk kirakni. És amikor erre rajzolgattunk, akkor jött a korábban ismertetett gombos számolós ötlet.
irodalom:
mese: Fésű Éva: Az erdei kalapos (eme pakkban)
vers, mondóka:
Zelk Zoltán: Gólya, gólya (én ezt annyira szeretem, rengetegszer elmondtam, Bernát vagy megszerette, vagy megutálta egy életre)
Csanádi Imre: Levélsöprő
ének-zene:
Vivaldi Négy évszak (ősz)
Gryllus: Gomba
Valamint folyamatosan haladunk a dalokkal, Forrai: Ének az óvodában könyve alapján.
És énekelgetünk, amikor kedvünk támad, így a g, mint gitár is előkerült {én nem tudok gitározni, a nálunk tartott közösségi alkalmak miatt lakik nálunk eme hangszer}.
számtan:
Számoltunk golyót, gesztenyét. Pakoltuk őket a tojástartóba. Ha egy üresen marad, akkor szépen mondja, hogy kér egyet. Nemsokára kipróbálom, hogy kevesebbet adok oda neki, hogy kettőt és hármat is kér-e.
Gombos számolós.
Gomba kép, amelyről hiányoznak a pöttyök. Dobókockával dobtunk, felváltva, közösen számoltuk, majd annyi pöttyöt számoltunk a gomba kalapjára, amennyit dobtunk. Néhány kör után fáradt, akkor mindig megmondtam neki, hogy hányat dobott és a kezébe adtam a megfelelő mennyiségű pöttyöt, amelyeket sorba rakott le, és én számoltam hangosan.biológia:
Gomba, ehhez adta Kilike a szép képeket, Zsolt pedig dolgozott még velük egy kicsit.
Bernát kutakodott a könyvespolcon és talált egy könyvet. Amint megpillantottam, tudtam, hogy van nekünk ilyen könyvünk, de korábban nem jutott az eszembe. Erdők, mezők gombái.Igen, gombák és nagyon jó. Együtt lapozgattuk, én gyorsan olvastam magamba és meséltem neki. Nagyon élvezte, hogy a kis jeleket a gombák mellett hamar azonosítja és mondta a mosolygósra, hogy ez ehető és inifini.
Ezen az oldalon {Ablak zsiráf} elkezdte megnevezni az állatokat, a madarakat sorba kihagyta. Mondtam neki, hogy mutasson rá a madarakra és megmondom a nevüket, és mindre szépen rámutatott, én pedig szokás szerint meglepődtem;)
torna:
Egyenes és g, mint görbe vonalon szaladgáltunk a lakásba.
Gryllus Gomba dalára pedig hajolgatva szedtük a gombákat és pakoltuk a kosárba, akkorákat kacagott közbe, sokszor el kellett játszani.
barkács:
A gomba elkészítése. Én kivágtam a darabokat és odaadtam neki, amiből megcsinálta a gombát, majd szétszedtük és beragasztóztuk a hátoldalát.
Őszi fa, ötlet a nagy kedvenc 1-es blogról: Megfestettem és kivágtam a leveleket.
A fa törzsét már Bernát festette, az a helyzet, hogy én is olyan kedvet kaptam hozzá, de nem igazán engedett érvényesülni;) Befestette az ágakat (én csak foghattam a papírcsíkokat), majd az egyik felét ragasztottuk. Ezután jött a levelek ráragasztgatása. Nem emlékszem, hogy mennyi idő alatt készültünk el az egésszel, de egy pillanatra se unta meg.Azóta a nappali dísze lett, és vannak még terveink vele.könyv:
Ablak zsiráf, Kippkopp, a g, mint gesztenyegyerek összes része.
Valamint rengeteget lapozgat, mesél hangosan.
csavargás:
A Somogyiban volt Ringató {jó kis ötletekkel gazdagodtunk}. Bernát és Sami nem nagyon ült meg az ölünkbe, élvezték egymás társaságát és rohangáltak, deee annak ellenére, hogy láthatóan egyáltalán nem figyeltek, a lovas dalnál például azonnal ráültek a korábban tologatott kisszékekre és lovaztak. Amikor előkerült a doromb, ők is azonnal odajöttek:)Szintén Somogyi, A falánk kiscsibe bábjáték, pazar volt, a két bábos {Diószegi Ági, Tóth Andi} nagyon felkészült volt, szép bábokkal érkeztek, jól felépített műsorral.
worbox {igen, ötlet megint az 1-es blogról, mármint a külön bemutatás}, minthogy ezekkel Bernát mostanában remekül eljátszik, főleg akkor, amikor Kaleb alszik, én remekül tudok ilyenkor takarítani, így csak egy fénykép van.
Hajdinából kereste ki a g, mint gombokat.
Valami még kimaradt:
ennivaló:
g, mint gesztenyepüré, tény, hogy Bernát kiköpte, nekünk meg több maradt:)

3 megjegyzés:

  1. De ügyesek vagytok! Köszi a gombás-gombos ötletet!

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük szépen!
    Amint az Úr adja az új ötleteket, további kreativitásokat, közzé is teszem az Ő dicsőségére! Hiszen én egyedül a saját kis okosságomból csak görcsölhetek;)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a fátok! mi is fogunk valami ilyet csinálni!!

    VálaszTörlés