2010. december 7., kedd

A mi karácsonyi olvasnivalóink

Barbara Robinson: A legeslegszebb betlehemes
Ez még nem Bernátnak való, bár annyiban kötődik már hozzá, hogy akkor olvastam, amikor őt vártam, pontosabban vele voltam várandós és az ekg vizsgálatra vártam. Tehát terjedelmében nem egy nagy könyv, de rendkívül szórakoztató, frappáns és remek beszélgetéseket lehet kikerekíteni belőle. És ahogy most leírtam ezt eszembe jutott, hogy kinek is adhatnám karácsonyra, ujjé:)
Adventi időszakról már lekéstünk, de akár arra is alkalmas, hogy négy részre elosztva a gyertyagyújtás utáni közös olvasgatás része legyen keksz és meleg kakaó kíséretében. Én a karácsonyos dobozban tartom, mert így biztos, hogy nem marad ki az ünnepből.
Marék Veronika: Kippkopp karácsonya

A mi példányunk még az enyém volt és egy karácsonykor egyedivé is tettük, mert anyu felolvasta nekünk és véletlenül a konvektorra tettük, kicsit ráncos lett a borítása, de így mégjobban szeretem.
Bernátnak nagyon tetszett, minden nap el kell neki olvasni, sőt, ma amíg vasaltam, ő mesélte el képről képre a történetet. Sajnos a történet itt is a szeretet ünnepének titulálja a karácsonyt, de a képek nagyon beszédesek, különösen az az oldal, ahol a mézeskalácsokhoz értnek. Az én fiam úgysem elégszik meg azzal, ha pusztán felolvassuk a szöveget, a képeket is részletesen át kell beszélni.
És bábjáték formájában is meg lehet tekinteni a történetet. Jó lenne, ha Szegedre is ellátogatnának ezzel az előadással.
Lucy Maud Montgomery: Anne karácsonya
Én annyira szeretem, mert könnyed és könnyes. Lehetne róla még annyi mindent írni, de a részemről ez mond el mindent.
Fekete István: Karácsonyi látogatók
Ez a novellagyűjtemény egyáltalán nem könnyed, viszont annál könnyesebb némelyik darabja, számomra a Két anya volta legmegrázóbb és a leggyönyörűbb is. Kicsit más, mint általában a Fekete regények, de pont annyira meghatóak. Itt írtam róla korábban, most megnézve, akkor is a Két anya volta favorit, a mellette említett A kilincsre viszont most nem is emlékszem, újabb ismételnivaló.

Nektek mi a legkedvesebb karácsonyi könyvetek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése