2014. július 8., kedd

Hónapsoroló

Január
Bárhogy is gondolkodom, eme hónapról semmi sem jut eszembe, csak a vizsgaidőszak, melynek a vége nálam rendre belenyúlt a tárgyfelvételbe, melynek a végén mindig tudtam, hogy megcsinálom a vizsgáimat és kezdhetek megint órára járni. A verkli időszaka, és mindig jobban is sikerültek az itteni vizsgáim, mint a nyáriak, mert tudtam, hogy amint befejezem, csak folytatása következik és nem a nyaralás jön :)
Talán a nagy fogadalmak jöhetnének még ide, hisz az új év adhat tiszta lapot, vagy új ötleteket. Bár azt hiszem engem az oktatási rendszer végképp elfuserált, mert valamiért évkezdő érzésem mindig szeptemberben van :) 
Azért a január tartogat egy kicsike kis ünnepet, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni: a polgári esküvőnk is januárban volt. Általában az adott napon eszünkbe jut, jót nevetünk magunkon és megnyugodunk, hogy egyikünk sem az a fajta, hogy ezen megsértődne.


 

Február
Még mindig semmi, a rövid hónap, ami csak úgy van :)

Március
Itt már kezdődhetnek az ünneplések, Zsolt névnapja :) Be kell vallanom, pocsék vagyok névnapok megjegyzésében, de tényleg, rettenetesen rosszul csinálom. Anyósom profi benne:) és Istennek hála segítőkész is :)

Április
A különösen izgalmas hónap, Bernát a második felében született. Az eleje azzal telt, hogy mindenki úgy nézett már rám, mint egy időzített bombára, és meg kell hagyni, magam is így vélekedtem :)
És minden minden, ami ezután következett, már sokkal izgalmasabb lett, mint korábban bármikor. 
Május
Ismét Zsolt hónapja, születésnap :) Ő gyűjti az M betűket, m, mint március, m, mint május, M, mint Mariann :)

Június
Ezt a hónapot magamnak sajátítottam ki, nagyon nagyon szeretem a június. Már jó meleg van, de még nincs kánikula. Tény, hogy felnőttként még jobb ez a hónap, mint sok sok éven keresztül korábban, de akkor is, június minden napján remekül érzem magam, mert ez az én hónapom.

Július
Ez már igencsak családi hónap, házassági évforduló, amit nem felejtünk el, hogy mikor van, egészen nekünk valóra sikeredett a dátum, pedig sokan nem tudják, hogy nem is dátum szerint került kiválasztásra az adott hétvége: 2007. 07. 07.
Húgom érettségije és édesanyám elutazása között kellett hétvégét találni, na nem a nagy családi kupaktanácson, hanem amikor a ruhát foglaltuk le, szóval gyorsan hirtelen: ez az egy hétvége volt szabad.
Idén pedig pont a hetedik évfordulónk volt.
De ez a hónap már inkább Kálebről szól, ő született a nyár közepén, és édesanyám. Titok, apum minden évben megkérdezi, hogy melyikünké melyik j betűs hónap :) hiába, családban marad.
Augusztus
Ahogy látom, a mi családunkban nem igazán jellemző, hogy osztozkodnánk egy hónapon :) Ez a testvéremé. Okosan választott hónap, nem keverhető :) (mint Zsolté, akinek egyszer márciusra akartam, szülinapi meglepcsit rendezi, még jó, hogy az anyukája szólt időben ).

Szeptember
Mert olyanok is vannak, akik nagyon összetartoznak és mindig is összetartoztak: édesapám és nagymamám. Születésnap és névnap. Kit érdekel, hogy kezdődik az új év, amikor része lehet egy ilyen különleges kapcsolatnak. 

Október
Áááá, semmi, már kezd hideg lenni, de karácsonyra még ciki készülni, bár mint kézimunkázó ember megtehetem és akkor még az előrelátó cimként is magamra biggyeszthetem.

November
Névnap, az enyém. És bármennyire is szeretném állítani, a nevem nem a Sandokán Mariannájáról kaptam :) De én akkor is annyira szerettem gyerekkoromban. Amúgy is életem nagy traumája volt, hogy soha sem kaptam Sandokános pólót, pedig az oviban többeknek is volt, igazi ronda rendszerváltás előtte kék és piros színben, a régi emlékek sem tudnak rajta szépíteni, ronda volt na, de nekem akkor is nagyon tetszett. (rákerestem, most kék és bordó az első, amit kiad, hiába, nincs új a nap alatt)

December
Karácsony, az év fénypontja, mert bár kifejezetten a minimalizmus felé hajlok, az egész éves letisztultságnak ebben a hónapban nyoma sincs, sok legyen, és színes, és mindenhol és legyenek fények és annyi mézeskalács, hogy már senki se bírjon többet enni.
És Fülöp, aki megvárta, hogy elkészítsek több kilónyi mézes tésztát, kisüssem a felét, és másnap megszületett, szenteste már bőven otthon voltunk.


Akárhonnan is nézem, remek ez az év, az előző is remek volt, a következő is az lesz. Mert ezek a pillanatok minden évben visszatérnek és csak gazdagodnak, újabb pillanatokkal.
És előreláthatólag, amint utólag kiderült nem is olyan üres január sem lesz sokáig születésnap mentes, mert negyedik gyermekünk januárban fog megszületni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése