2011. június 22., szerda

Magyar mesekönyvek

Szeretem a jó könyveket, és szeretem őket másokkal megosztani. Ezért lelkesen hordom magammal az legújabb olvasmányainkat babamama kluba is.
Az egyik anyuka viszont megjegyezte, hogy magyar szerző könyvét mikor hozom! A kérdéssel letaglózott, igaza van, hónapok óta nem ajánlottam egyet sem, és eszembe jutott, hogy tavaly ilyenkor Johanna olvasmánylistáját is pont emiatt kritizáltuk meg!

Én nagyon szeretem az ilyen kérdéseket, főleg, ha még egy kis éle is van, mert motivál! Először gyermekkönyvekkel foglalkozó blogokat kerestem, szép számmal vannak és nagyon jók. Ezzel a módszerrel azonban elkezdett kicsúszni a kezem közül a rengeteg könyv. A könyvhéten azonban ráakadtam a máris sokat vitatott kis listánkra! Amelyet megfelelő vezérfonalnak találtam.

Nyári projectnek kiváló:
Végigolvasgatom a listán szereplő könyveket {épp a 24. pihen mellettem}. Elmondom, hogy mit gondolok róla, a személyes véleményem, melynek fő szempontja: gyermekem kezébe fogom-e adni a könyvet?
Ha igen, marad a listán.
Ha nem, egy laza mozdulattal áthúzom és a megüresedett helyre elindulhat a vadászat, amelyhez ma a könyvtárban találtam egy segítséget: Navigátor, kortárs gyermekirodalmi lexikon.100+1 magyar szerző legjobb könyvei. Színes, gazdagon illusztrált, még nagyon újszagú kötet. Minden szerző két oldalt kap, az első szerepel a fényképe, rövid önéletrajz, könyvei, díjai, idézetek tőle, kritikák róla, a bal oldalon pedig részet a regényéből vagy válogatott versei.
Elsősorban gyermekek számára készült, véleményem szerint felsőtagozatos kortól, de megcáfolhattok. Számomra öröm lapozgatni, könyvespolcom által hívogatott könyvről van szó!

Olvasásra fel, elvégre senki sem mondta, hogy egy listának véget kell érnie az 50. tételnél!
Ezt a kisszéket haza akarta hozni:)

4 megjegyzés:

  1. Jaj de jó, már várom a véleményeket a könyvekről. A fényképen látható standnál mi is sok időt eltöltöttünk:-) És az 50-es listát is ismerem, néhány könyvbe beleolvastam, de nem mind nyerte el a tetszésemet. Majd én is igyekszek bekapcsolódni a véleményezésbe- remélem a könyvtárban mindenből van több példán:-)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem van, amiből van több példány, de a posztok fenn maradnak, nem baj az sem, ha később kerül hozzá komment, majd visszautalunk rá, és ha minden jól megy, a szavatosságát sem veszíti el ;)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a magyar gyermekirodalom annyira gazdag, hogy nekünk még nem sok időnk volt külföldit olvasni. Alaptáplálék nálunk a népmese. Nem minden nap, de nagyon sűrűn olvassuk. És aztán ott van pl.Fésüs Éva: Csupafül 22 meséje és mások, Lázár Ervin: Szegény Dzsoni és Árnika, Csukás István:Süsü, Szabó Magda: Bárány Boldizsár,Bálint Ágnes Mazsola meséi, Tersánszky Józsi Jenő Misi Mókus, Fekete István Vuk. Ezek a legfrissebb olvasmányélményeink egy 7 és egy 4 évessel. Számomra a jó gyerekirodalom az, amit én is szívesen olvasok fel, mert igényesen van megírva, számomra is van mondanivalója, és a gyerekek is élvezik és tanulnak belőle. A felsoroltak mind ilyenek.

    Hajni

    VálaszTörlés
  4. Nekünk volt és nem azért, mert előtérbe helyeztük, egyszerűen döbbenetes mennyiségű könyvet faltunk fel eddig!
    Csupafült két napja hoztuk ki a könyvtárból, remélem a hétvégét még kifutja, és tény, hogy újra fogjuk olvasni, de minden könyvünket újra olvassuk, jó sokszor.
    Tény, hogy a gyerekkönyvek általában nem 400-500 oldalasak;)
    Bárány Boldizsár, eddig 4szer olvastuk végig, nem számítva azt, amikor csak egy-egy részt olvastunk el.
    Mazsolta, még csak egy könyvünk van meg, nagy siker. Emlékszem, anno gyerekvigyázánál olvastam, még család előtt, és lestem Manócskát, hogy milyen jól tud nevelni.
    Misi Mókus, simán, még az enyém volt a könyv.
    Vuk, ezt azért még egy alig múlt három évesnek nem olvasnám, szerintem még nem neki való, de tény, hogy a magyar irodalom egyik gyöngyszeme, szerintem.

    És igen, nekem is szempont, hogy én magam se unjam, amit olvasok, és akkor se, amikor már minimum 10-re kerül elő. Kippkopp történeteket szerintem már minimum 50-szer végigolvastam, hiszen sokáig volt, hogy minden nap, mindet, több mit két éve megvannak, azóta rendszeresen előkerülnek. Bernát mostanában szigorúana téli részeket hozza :)

    Versek: annyira jó, hogy sok van, amit egyszerűen élvezek szavalni, mondani, ismételni nekik. Olyanok mind egy jó dal, amely belemászik a füledbe és muszáj énekelned. És ami még jobb, Bernát is folyamatosan mondja őket. És jó mondani, jó hallani a sorokat. És ez elég jó mérce a verseknél.

    VálaszTörlés