2011. június 8., szerda

A 82. ünnepi könyvhét gyermek szemszögből #1.

Szegeden a szökőkút a legizgalmasabb, az amúgy könyvekért rajongó gyeremeket semmi sem tántoríthat el attól, hogy több kilómétert fusson Juhász Gyula sorai mellett, kacagva, amikor egy kis vízpermet hűti.
De egy színes kisszéknek, mosolygós könyvárúsnak, gyermekek számára asztalkára kitett mesekönyveknek, kaméleonkirakónak rendkívül tud örülni egy kifáradt kultúrlény.

Az eladónő megkérdezte, hogy ajánlhat-e valamit? Én pedig mosolyogva, nagy szemekkel néztem rá, ő vissza. Na? Vára, hogy akkor kérdezzek.
Homokszem a kommonikáció fogaskerekeiben, mert: olyan lelkesen kérdezett, hogy azt éreztem, hogy van a pazar mesekönyvek között valami extrapazar és ő maga is annyira lelkes, hogy muszáj beszélnie róla! És képzeljétek, nem tévedtem!

Pöttyet meglepődtem, amikor nekem is el kellett kezdenem játszani a könyvvel, de olyan jó, hogy rámotivált. Azóta magam is több barátunkkal végigmosolyogtam a következőt:

Hevré Tullet: Pötty könyv
Mi történik egy sárga pöttyel, ha megfogadod, megcselekszed a szerző utasításait, és kíváncsiságod vezérletével tovább lapozol?

A követkető pár link spoler!, tartalmaz olyan elemeket, amelyek szerintem roncsolják a könyvvel való találkozás felhőtlen játékba hívását. Szóval szerintem kunyizd el a könyvet valakitől, keresd meg a könyvtárban, szerezd meg, és kacagj.
Azért, ha nem akarsz ismeretlen vizekre evezni:
videó
Ízelítőnek, mindenki számára: http://tullet.free.fr/

Valamiért úgy érzem, hogy pöttyöket fogok rajzolgatni, szép színeseket, nyári melegben szikrázókat, gyümölcsösen édeseket.

2 megjegyzés:

  1. A könyvtárban is megvan, mi onnan kölcsönöztük ki pár hónapja. Nagy siker volt! Ki gondolná, hogy pár kis pöttyből mit lehet alkotni...

    Mi is voltunk a szökőkútnál, kár, hogy nem futottunk össze.

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon sajnálom. KÖnyvtári találka?

    VálaszTörlés