2010. január 26., kedd

Tombolás

Kisbaba jól van, egyre érezhetőbben mocorog. Hányinger nincs, néha kis szédülés és álmosság, de töredéke a pár héttel ezelőttinek. Ami pedig külön öröm, még nincs semmi gyomorégés.

Bernátnak mostanában két kedvenc mondata van:
- Ez micsoda?
- Tombolás!

A miért korszakot nálunk megelőzi az ez micsoda, hát ez meg micsoda korszak. Olyan tárgyakra is rákérdez, aminek tudja a nevét, akkor azt várja, hogy meséljünk még valamit róla, ilyenkor elmondjuk, hogy mire lehet használni vagy milyen a színe, miből készült. Éppen mi jut az eszünkbe. A probléma csak akkor van, amikor felmutat a konyhapolc tetejére és nem igazán lehet eldönteni, hogy a huszonnyolc tárgy közül éppen mit választott ki. Ilyenkor tanuljuk a mellett, alatt, fölött fogalmakat;)
Tombolás: amikor nagyon elkezd szaladgálni, ágyon ugrálni, párnát pakolni, akkor szoktam neki mondani, hogy ne tombolj. Ezt átalakította magának, mégpedig a következőre, játszik, könyvet lapozgat nyugodtan, majd egyszertcsak felugrik, felkiált tombolás és elszalad, vagy felugrik a kanapéra, felmászik a székre.

Apa mostanában videót vág, pontosabb nyár óta ezzel foglalkozik, majdnem minden este és a múlt héten már sikerült áttörést eléri egy régóta nyüstölt anyaggal. Valahogy egyik program sem volt jó, valami biztosan nem működött vagy az egész rossz volt. De most már minden alakul, és jó sok új információval gazdagodtunk a sok sok kutatás révén.

Én mostanában nem kreatívkodok, viszont rengeteget olvasok, főleg, amikor nem alszom el idő előtt.
A Tintaszívvel már pár hete végzetem és azóta várja, hogy írjak már róla valamit. Orosz Dénes Polygamija is a kezembe került és nekem nagyon tetszett.
A múlt hét sikerkönyve, amelyet ki is jegyzeteltem az Otthonoktatás, egy helyes döntés című Christoper Klicka könyv volt. Kölcsönkért példányom van, de biztos, hogy be fogom szerezni, főleg azért, hogy sokaknak kölcsönadhassam.
Ma délután pedig befejeztem Fekete István Derengő hajnal című regényét. Sajnos még nem sok könyvet olvastam az írótól, de pótolni fogom ezt a hiányosságom.
Mátyás madár, a könyv egyik kulcsszereplője
Felénél tartok Bruce Yocum A próféta könyvének, hiába fogadom meg, hogy egyszerre csak egy könyvet olvasok, nekem nem megy.

Oo-s könyvből leginkább a tematikus oktatás keltette fel az érdeklődésem, biztos, hogy fogok róla írni később bővebben. Elöljáróban csak annyit, hogy ennél az oktatási formánál az anyagokat egy-egy fogalom, témakör köré csoportosítjuk és megnézzük, hogy melyik hagyományos tantárgy mit mond róla, mit lehet belőle tanulni. Azaz nem külön külön tanul a diák tantárgyakat. Elsőre ezt a könyvet találtam a témában. Most a letölthető oldalakat olvasgatom, sajnos én nem haladok vele olyan gyorsan, mint szeretném, viszont minden gond nélkül értem, hogy mit olvasok és már ezzel is meg vagyok elégedve. Hogy a könyvet később beszerzem-e, még nem tudom, lehet, hogy majd pár hónap múlva összehozunk néhányan egy nagyobb külföldi rendelést, akkor viszont, biztos, hogy nem csak egy könyvet fogok választani.

Erre pedig nem rég lettem figyelmes, hiába, a jó dolgokat mindenhol fel lehet fedezni, egy oo-s anyagokat tartalmazó oldalon is meg lehet találni flylady-t, a For home résznél keressétek és szörnyülködjetek, hogy az eredeti oldal milyen rendezetlen Via fordításához képest.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése