2009. augusztus 23., vasárnap

Gyors könyv nagy betűkkel

Eszti Matrózképzőjében Git kérdezte, hogy honnan van nagybetűs mesekönyvük. Akkor már belekotyogtam, hogy a Kippkopp sorozat is nagybetűs, legalábbis a mostani kiadás, mert az én gyerekkoromból való bizony még 12-es mérettel volt nyomtatva. Most viszont újabb adalékkal szolgálhatok:

Pár hónapja rendeltem két Janikovszky Éva könyvet a Zsiráf könyvek sorozatból: Cvikkedli; A nagy zuhé.
Utóbbit még nem olvastam, az elsőt pedig kb tíz perce fejeztem be (egy szoptatás alatt a végére lehetett érni és Bernát szépen el is aludt). Kedves, humoros történet, egy többgenerációs családban, ahol Dani a főhős pazar képzelőerővel van megáldva. Ami engem megragadott az az volt, hogy ez az egyszerű kis történet milyen szépen, magával ragadóan van megírva, mármint megfogalmazva, megszövegezve. Olyan jó "minőségi" szöveget olvasni és nem szó szerinti fordítást, nyakatekert, magyartalan mondatokat.
És ami nagyon fontos, hogy nagyok a betűk! Én elsősorban másodikos gyereknek ajánlanám, fiúknak, lányoknak egyaránt.

Részlet a Cvikkedliből:
- Sose láttam - mondta a tarjáni nagymama. - Micsoda kép, kalapban, szivarral! Ez egy idegen ember képe, valahogy idekeveredett.
- Nem idegen - tiltakozott Dani -, csak most még árva. De neki is van családja, majd én kinyomozom. Van olyan, hogy valaki ötven év múlva találja meg a testvérét vagy a gyerekét.
- Miket tud ez a gyerek mondani! - álmélkodott a tarjáni nagymama.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése