2009. augusztus 17., hétfő

Amit ritkán teszek

Most úgy fogok egy könyvet ajánlani, hogy még én sem olvastam, és ráadásul nagy arcátlanságok követtem el ellene: a filmfeldolgozást láttam.
Az elején kezdem: Zsoltnak valami kütyü kellett, ezért elszaladtunk az egyik közeli jó nagy kütyüs technikais boltba, ott pillantottam bele ebbe a filmbe és hazaérve megkaparintottam.
Tintaszív
Nem is tudom, hogy hol kezdjem a bemutatását. Kortárs német írónő, Cornelia Funke, jópár könyvvel a háta mögött, melyek nagyrészét magyarul is kiadták már (természetesen ezt is, csak Bűvölet címmel, a film miatt jelent meg eredeti címmel és borítóval).
Úgy érzem, hogy nem tudok jól könyveket és filmeket bemutatni, de azért próbálkozom.
Mo úgy tud felolvasni, hogy hangja hatására valami megjelenik, kilép a könyvből: tárgy, szereplő, vihar, bármi, de irányítani nem tudja. Feleségével és lányukkal elkezdenek olvasni egy könyvet: Tintaszív. Egyszer csak megjelenik három szereplő, de ha valami kijön, valaminek be kell mennie, a felesége. Mo innentől kezdve mindenhol a felolvasott regényt kutatja és kilenc év múlva rá is talál.
Nem csak ő bír a "kiolvasás" képességével, ezért mire megkaparintja a könyvet, a korábban kiolvasott gonosz szereplő addigra már egy egész kastély népet kiszedettetett magának. A történet minden szereplője itt gyűlik össze így vagy úgy. Még a Tintaszív írója is megjelenik.
Nagyon tetszett, hogy megjelennek klasszikus történetek, hiszen honnan máshonnan lehetne tornádót szeretni, mint az Óz, a csodák csodája című könyvből, az Aladin és a negyven rabló pedig teli van kincsekkel. A könyvben részletek is találhatóak az adott művekből. És végre egy történet, amely Európában játszódik és ez jó hatással van a filmre is.
Személy szerint már alig várom, hogy megkaparintsam a könyvet, amely tény, hogy közel áll a fantasy irodalomhoz, bár jelen esetben a fantázia lép be a világba, de ez sem marad sokáig így, mert nem egy különálló könyvről, hanem egy trilógiáról van szó, és az események bonyolodnak tovább. Kíváncsi vagyok, hogy a többi részét is megfilmesítik-e, mert ez a film nagyon jól sikerült. Nézhető, izgalmas, humoros, gyönyörű környezet és pazar karakterek.
Egyetlen kívánságom maradt csupán: miért nincs sok sok keresztény író, aki ilyen minőségű regényekkel bombázna minket???
Egy kis hozadék: A könyv után kutatva a következő oldalra akadtam. Gyermekirodalom kritika. Még nem olvastam el minden cikket, de érdemes olvasgatni ezen a blogon is, mert ír mindenről, ami ma hatással van a gyermekkirodalom befogadóközönségére. Ír olyanról is, amiről azt gondolnánk, hogy magasröptű kritikus el sem olvasná, mert nem a csúcsirodalom, de bizony ezek a könyvek, filmek, történetek, zenék hatást gyakorolnak a kis rajóngóika. Ismételten nem keresztény terület, ezért sok gondolatával egyáltalán nem értek egyet, de végre valaki veszi a fáradtságot és elemez, mégpedig meglehetősen alaposan, sajnos nem velünk egy alapon állva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése