2009. július 15., szerda

Foggalmam sincs,

hogy miről írjad, de már kellene valamiről nagyon.
Na nem azért, mert semmi sem történik, hanem éppen azért, mert annyi minden:)
Voltunk két esküvőn, még nincsenek kiretusálva a képek, de amikor majd készen lesznek, akkor mindkettőt bemutatjuk, mert annyira jók voltak. Zsolt gépe most épp pihentetőbe van, mert a korábbi monitorkártyát eladta, az új meg még nem érkezett meg, ezért most elmarad a fényképes illusztrálás.
Arról viszont tudok áradozni, hogy Bernát épp mi mindent csinál.
Tud egy csomó szót, ami az állandó szókincse, ha pedig hall olyan szót, ami épp színpatikus neki, akkor megismétli, ilyen volt tegnap az árnyék. Állandó körülbelül harminc lehet, de nem számoltam meg: döldök(köldök), dandi(szandi), hinta, cica, Márk(természetesen nem ilyen tisztán), Lia etc.
Tud hátrafelé menni, az egyik esküvőn csinálta először, nekem nagyon tetszett, olyan aranyosan figyel közbe.
Tud szívószállal inni, ezt három napja sajátította el, Zsolt tanította meg neki, azóta csak ha sétálni megyünk, akkor iszik a kisüvegből. Buborékokat fújni a vízbe még nem tanítottuk meg, erre úgyis rájön magától:) A cseresznye-meggylekvár készítésekor keletkezett melléktermék szörpöt is megissza.
Már néhányszor belepisilt a bilibe és mondja, hogy pisi és bili. Előfordult már, hogy mondta, hogy pisi, én gyorsan lekaptam róla a pelust, ráültettem és tényleg pisilt. Egyenlőre még ezt a területet nem vesszük véresen komolyan, de láthatóan tetszik neki.
Tud komolyan mesekönyvezni. Nagyon szereti a böngészőt, egyenlőre csak a téli és az őszi van meg, most karácsonyig nem fogok venni könyvet (brü hü hü, de hát ez is a spórolós project része, ez van), szóval a nyári, tavaszi és éjszakai várat még magára, de van annyi mesekönyvünk, hogy garantáltan nem fog unatkozni így sem. Olyan aranyos, amikor a nagy böngészős könyvet hozza és mutogatja a kutyát, cicát, az elszökött Lóri papagályt. Boribont is szereti és az én ezer éves Az én mackóm mesekönyvet, van hogy háromszor is elmesélem neki és ugyanolyan lelkesen figyel. Anyum hozott angol mesekönyvet is, ebből kezdjük el az angoloktatást:) Ezt is minden nap hozza, minimum egyszer, és lelkesen hallgatja, nincs benne sok mondat, de ami van, az nagyon használható. Így angolozás akkor van, amikor a Peppa-t hozza. És amikor jön a mesekönyvvel, én bizony mindent félbehagyok, és leülök vele olvasgatni, lapozgatni - számomra ez amolyan oo- előkészítése, azaz egyik lépése annak, hogy nem töröm le a gyerek kíváncsiságát, érdeklődését, könyv iránti szeretetét.
Eszik mindent, de csak ha az ölünkbe ül, most épp nem preferálja az etetőszéket, max akkor, ha sokan eszünk. Döbbenetes a mozgásigénye, így néha addig se tud a fenekén ülni, amíg eszik, a falat megrágása közbe képes körbeszaladni a lakást. Gondolom ez is egy korszak, mert eddig szépen ülve evett, ja és csak akkor csinálja, amikor ketten eszünk, amikor apa is itt van, akkor szépen eszik az ölébe és hallgatja a beszélgetést, tény, hogy sokkal izgalmasabb, mint amikor én egyedül mórikázok neki.

A felnőtt részleg jól elvan, készülünk a pannonhalmi kurzusra, 27-én utazunk, szóval akkor megint nem leszek több mint két hétig. Augusztusba is lesz majd egy rövidebb kirándulásunk, de erről majd később, mert még mindig nem merem elhinni;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése