2011. november 8., kedd

adventi adalék

Eszterhez hasonlóan mostanában magam sem túl sokat kattintgatok a neten. Oka egyszerű, egy gép van bekapcsolva és azon Zsolt dolgozik!
Viszont a jelenleg zajló betegség alapú kényszerpihenő elővetette velem a laptopot és ha sok másra nem is telik az erőmből kattintgatni még tudok. Miután pár nap alatt rengeteget ihletődtem, gyűjtögettem, olvasgattam, elérkezettnek láttam az időt, hogy néhány tervet elkezdjek megvalósítani, előkészíteni.
Kilike a karácsony sk blogon korábban említette a Jessze fát, eszembe jutott, amikor azon ötletelem, hogy mi legyen a mi adventi napjainkon. Örömmel láttam, hogy már megtalálható az idei anyag!

Minden napra van:
egy rövid Igei szakasz, személyhez, eseményhez kötötten
egy szimbólum, amelyhez sematikus rajzot is készítettek
egy rövid elmélkedés, elgondolkodtató kérdés és rövid ima

A mi gyermekeink még kicsik, így minden részét végigvenni csak az esti imaalkalmainkon szerintem sok lenne nekik, ezért arra jutottam, hogy:
* reggeli ima alkalmával az Igét olvassuk el
* napközben kreatívoskodunk az adott szimbólummal: pl korona: készítünk koronát
* napközben beszélgetünk az adott részről, könyvet nézegetünk hozzá: pl Noé - nekünk is rengeteg kis Noés füzetecskénk van, megnézzük nagyobb képes Bibliából, esetleg mesébe belenézünk; Zakariás és Erzsébetet megnézzük Jézus életéről szóló filmben, festmények, etc, azaz bármi, amely a témához kapcsolódik és beszélgetés alapját képezheti.
* közös esti ima: a nap Igéje + a téma imája pár mondatban a gyerekek elé imádkozva
* kettőnk esti imája: elmélkedés elolvasása, átbeszélése, kihívásra reagálás, ima

A program december 25-ig tart, szerintem az utolsó részt, azaz a születést mi szentestére rakjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése