2009. szeptember 23., szerda

Vacak kis lit a bit

Az angoltudásom hagy némi kívánnivalót maga után, pedig az iskolában mindig tanultam, de valahogy nem volt az igazi. Még nyelvvizsgám is van, bár mindenki tudja, hogy ez semmit se jelent.
Ezzel a kis vacak tudással viszont sok ajtó zárva marad előttem. Otthonoktatós anyukák remek könyveket olvasnak, hozzám képest könnyedén, barangolnak remek honlapokon a csúcsszuper anyagok között, én pedig kapkodom a fejem és lelkesen mentegetem az anyagaikat, amiket én magamtól nem nagyon tudnék összegyűjteni.
Azért soha sem hagytam el magam és lelkesen próbálkozom, a nyelvtant beleverték annyira a fejembe, hogy nem nagyon okoz gondot, de a szókincsem meglehetősen silány és hiányos is. És emiatt nem is tudok folyékonyan olvasni semmit, mert állandóan szavakat kell keresgélnem, ez pedig bosszantó és hátráltatja a cikázó gondolataimat.
Tehát célzott szótanulásba fogtam, na nem a nagyszótárat kaptam az ölembe, hanem az okos angolos anyukák blogjairól csavargok és lesem a szavakat, tanulgatom őket, kiszótárazom papírra és újraolvasom az oldalt, ami nem megy, azt megnézem, majd újra, majd új oldal keresése.
Így akadtam a következőre is, amin olyan jót mosolyogtam, és a szókincsem is bővült:
http://www.strangegirl.com/emma/quiz.php
Többi mint egy éve, a szoptatások alatt elolvastam minden Austen regényt, most a nagy kötések ideje alatt pedig végignéztem a filmváltozatokat is, azért többesszámban, hiszen volt olyan, amit nem egyszer dolgoztak fel és egy pulcsi lassan készül el.
Kitöltöttem a kérdőívet és ez lett az eredmény:

I am Elizabeth Bennet!


Take the Quiz here!

Személy szerint a másik változata jobban tetszett, így kerestem másik képet. Austen regénykaraktereket és engem ismerő ismerősök szerint hasonlítok eme karakterre? Ha nagyon nem, akkor vagy a tesztel vagy az angol tudásommal van a baj;)
Hogy az angoltanuláshoz visszakanyarodjak egy kicsit, még a nyelvvizsgára való felkészülés közben akadtam erre az oldalra! Nekem nagyon tetszik, elég régóta kapom a tanulós hírlevelüket is. Nekem tetszenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése