2009. február 28., szombat

2009. jan. 9. Anyaminták

amiotthonunk blogon olvastam egy bejegyzést, amelyben a Kisasszonyok című könyvről és filmről esik szó. A szerző arról ír, hogy korábban a lányok voltak a példaképei, most pedig Marmie, az anya, akit Susan Sarandon alakított. Én annak idején nem tudtam dönteni a négy lány közül, szóval Marmie mellett tettem le a voksom már akkor is, de szerintem a kezembe veszem a könyvet, hogy felelevenítsem mindazt, amit mondott és tett.
Tegnap megnézem egy nagyon jó filmet, amíg Bernát aludt (oltást kapott így dupla mennyiséget pihent).
Édesek és mostohák, ez a film címe, két nőről szól, az egyik csodálatos anya és még csodálatosabbá válik, a másik csapnivaló anya és "még csodálatosabbá" válik. Az egyikük a megtestesült, eszményi anya, aki ismer minden történetet, minden heget, míg a másik eredeti. Egyikük birtokolja a gyermekek múltját, de a másikuké lehet a jövőjük, mert nem kell választani, mindkettőt megilleti a tisztelet.
Meghatódtam, bár ez nálam nem újdonság, ha "könnycsatorna nyomogatós" alkotásról van szó (idézet édesapámtól). Patchwork rajongók is kinyithatják a szemüket, mert csodálatos darabok kerülnek elő a film több pontján, valamit sok sok fénykép, amelyek lelassítják a pergő képkockákat és elmélyítik a pillanatok varázsát kiragadva az időből és leválasztva a vászonról, hogy a varrógép segítségével új környezetbe kerülhessenek egy összetettebb emléket megalkotva.
Mindemellett van benne egy remek lánykérés, szóval ha van olyan ismerősötök, aki most szándékozik megkérni a barátnőjét, feltétlenül nézessétek meg vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése